Mazda CX‌-90 Forum banner
141 - 160 of 186 Posts
Ostrzeżenie. Miałem szczęście. Pochodzę z pasa śnieżnego i widziałem to już wcześniej, ale mieszkając w TN, trochę zapomniałem. Zostawiłem CX90 z dwoma przednimi kołami w garażu, a większość samochodu na podjeździe. Był na górze. Odwróciłem się i zobaczyłem, jak samochód zjeżdża z podjazdu. Chwyciłem go za przednie koło i miałem się przejechać. Zobaczyłem, że tylne koła są zablokowane, więc szybko zdecydowałem, żeby go puścić, LOL. Od razu pomyślałem, że kiedy uderzy w ulicę, się zatrzyma. I tak się stało. Na szczęście ominąłem ceglany słupek oświetleniowy. Teraz mogę się śmiać.
Moja pierwsza myśl była taka, że samochód wyjechał z parkingu!!!!
 
Ostrzeżenie. Miałem szczęście. Pochodzę z pasa śnieżnego i widziałem to już wcześniej, ale mieszkając w TN, trochę zapomniałem. Zostawiłem CX90 z dwoma przednimi kołami w garażu, a większość samochodu na moim pochyłym podjeździe. Był na górze. Odwróciłem się i zobaczyłem, jak samochód zjeżdża z podjazdu. Chwyciłem go za przednie koło i miałem zamiar jechać. Zobaczyłem, że tylne koła są zablokowane, więc szybko zdecydowałem się puścić, LOL. Natychmiast pomyślałem, że zatrzyma się, gdy uderzy w ulicę. I tak się stało. Na szczęście ominąłem ceglany słupek oświetleniowy. Teraz mogę się śmiać.
Chyba nie rozumiem; zostawiłeś samochód na parkingu i się stoczył? Zostawiłeś go na luzie z hamulcem postojowym i się stoczył?
 
Po prostu naprawdę śliski śnieg. Zdarzyło się to raz wcześniej, kiedy byłem w górnej części stanu Nowy Jork. To był pickup z pługiem. Byłem w garażu, usłyszałem jakiś hałas na zewnątrz. Kiedy wyszedłem, ciężarówka była w połowie na ulicy. Myślałem, że wiem lepiej. Miałem dwa przednie koła na cx w garażu. Nie myślałem, że przód skręca swobodnie... Jestem powolnym uczniem.
 
Miałem dwa przednie koła cx w garażu. Nie myślałem, że przód skręca swobodnie.... Jestem powolnym uczniem.
Ciekawe.. codziennie uczysz się czegoś nowego!
Myślałem, że włączenie Park zatrzyma przednie koła w pojeździe z napędem na wszystkie koła. Przynajmniej tak się zachowuje w moim drugim pojeździe (Subaru).
 
Po prostu bardzo śliski śnieg. Zdarzyło się to raz wcześniej, kiedy byłem w górnej części stanu Nowy Jork. To był pickup z pługiem. Byłem w garażu, usłyszałem jakiś hałas na zewnątrz. Kiedy wyszedłem, ciężarówka była w połowie na ulicy. Myślałem, że wiem lepiej. Miałem dwa przednie koła CX w garażu. Nie myślałem, że przód skręca swobodnie.... Jestem powolnym uczniem.
Oto dowód na to, że system AWD CX-90 jest zorientowany na tył.
 
tak, nie zainstalowałem zaworu TPMS, ponieważ PMC w tamtym czasie nie był pewien, czy mają model, który mógłby działać i szczerze mówiąc, tak naprawdę go nie potrzebuję i będę żył z komunikatem o błędzie w miesiącach zimowych. Zaoszczędziłem też około 400 $, nie mając TPMS.
Jak duży jest błąd? Czy to tylko kontrolka, czy też komunikat, który zajmuje cały główny ekran?
 
Myślę, że to byłaby mała żółta ikona płaskiej opony lub komunikat z błędem TPMS.
Hmm, czy to wygląda jak fizyczny wskaźnik? Mój PHEV ma pełny elektroniczny zestaw wskaźników. No cóż, chyba wkrótce się dowiem. W końcu dostałem koła w odpowiednim rozmiarze i je zamontowałem. Pierwotnie miałem 18-calowe felgi stalowe, które nie pasowały do zacisków hamulcowych, więc zamieniłem je na 19-calowe RWCs.
Image
 
Cześć wszystkim,

nowy członek tutaj, odebrałem swoją Signature kilka dni temu. Po małym researchu zdecydowałem się na następującą konfigurację:

Touren TR79 20"X9", ET 35 (obciążenie 2,000 funtów)
Blizzak DM-V2 265/50/20

Utrzymuje to w specyfikacji dla standardowych 21s i przekracza zalecane obciążenie. Wolałbym opony Michelin X-Ice, ale z powodu braku czasu udało mi się je zdobyć w ciągu jednego dnia (z lokalnego sklepu).

Image
 
W końcu mam w miarę czysty samochód, żeby wrzucić zdjęcie. Oto preferowane wykończenie plus z zalecanym przez Tire Rack rozmiarem kół -1" i oponami Vredestein Wintrac Pro. Jestem całkiem zadowolony z tego zestawu w naszym ograniczonym śniegu jak dotąd. Nie powiedziałbym, że te "zimowe opony o wysokich osiągach" są tak dobre jak dedykowane opony bez kolców do lodu/śniegu, ale zdecydowanie lepsze niż opony całoroczne. Prowadzenie i hałas na drodze są również bardzo dobre, tylko trochę więcej szumu niż w przypadku standardowych opon.

Bagażnik dachowy to zestaw Thule Wingbar Evo. Również bardzo zadowolony, instalacja była łatwa, a hałas wiatru minimalny.

Nie wiem, niektórzy wydają się naprawdę dbać o wygląd/dopasowanie kół/opon w nadkolach. Nie potrafię powiedzieć, czego szukać, ale nie sądzę, żeby to był źle wyglądający zestaw. Wybieram zimowe koła ze względu na cenę, a nie wygląd, ale nie sądzę, żeby czarne felgi wyglądały okropnie z tym samochodem!
 
Właśnie zamówiłem zestaw standardowych 19-calowych kół i czujników tpms oraz opony Nokian Hakkapeliitta 9 SUV (z kolcami), które zostaną na nich zamontowane.

Wybrałem opony 265/60/19; są one o cal krótsze niż standardowy rozmiar, nie mogłem się pomylić z ceną poniżej 200 dolarów za oponę... mam nadzieję, że nie będą wyglądać zbyt źle na samochodzie.

Słyszałem wiele dobrego o oponach zimowych Nokian, teraz czas je wypróbować.
Pierwszy raz z kolcami, mam nadzieję, że nie będę żałować :)
 
Znalazłem ten film o oponach zimowych Nokian (opony z kolcami vs. opony z mieszanką zimową)

I ten bardziej aktualny test porównawczy opon zimowych
Test z użyciem SUV-a i opon przeznaczonych do SUV-ów
Przetestowano Nokian Snowproof 2 SUV
4:20 Wyniki testu prowadzenia na śniegu
4:37 Wyniki testu trakcji na śniegu
4:49 Wyniki testu hamowania na śniegu
8:08 Wyniki testu prowadzenia na mokrej nawierzchni
10:15 Wyniki testu hamowania na mokrej nawierzchni
11:21 Wyniki testu prowadzenia na suchej nawierzchni
11:37 Wyniki testu hamowania na suchej nawierzchni
12:27 Wyniki testu hałasu
12:43 Wyniki testu oporów toczenia
13:20 Wyniki ogólne

Nokian hakkapelitta 9 SUV są dostępne w różnych rozmiarach pasujących do CX-90
275/45-21

Nie widziałem 265/60-19 dostępnych-
Dostępne są 265/55-19 i 265/50-19

Również ten film o oponach zimowych-
17:05
Kluczowa rada - dopasuj mieszankę/konstrukcję opony do swojego zimowego użytkowania
Opona zimowa Central European Performance - najlepsza przyczepność i prowadzenie w suchych i mokrych warunkach zimą. Mniejsza skuteczność na śniegu i lodzie.

Opona zimowa bez kolców z miękką mieszanką -
Najwyższy poziom bezpieczeństwa na śniegu, bardzo dobra na lodzie, zmniejszona przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni.

Opona zimowa z kolcami -
Najwyższa przyczepność na lodzie i śniegu, zmniejszona przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, zwiększony hałas, niedozwolona w niektórych regionach, najlepsza do ekstremalnych warunków zimowych.
 
141 - 160 of 186 Posts