Mazda CX‌-90 Forum banner
21 - 35 of 35 Posts
Voor degenen die een dashcam hebben geïnstalleerd, hoe haal je de A-stijl eraf om de kabel te leiden? Is het zo simpel als eraf trekken?

Ik ben van plan een dashcam-batterijpakket en een hardwire-kit te installeren, maar moet uitzoeken welke zekeringen ik moet gebruiken voor de acc-voeding.
Ik heb de A-stijl er niet afgehaald, ik heb de draad gewoon tussen de groeven van de zijkant en de bovenkant van de stijl en in de hoofdhemelopening gelegd. Voor de zekeringen is F5 geschakeld (acc) en F6 staat altijd aan. Er zijn er nog meer te zien op de pdf's in deze thread, maar dit zijn degenen die ik heb gebruikt.

Ik heb de A-stijl er niet afgehaald, ik heb de draad gewoon tussen de groeven van de zijkant en de bovenkant van de stijl en in de opening van de hemelbekleding gelegd. Voor de zekeringen is F5 geschakeld (acc) en F6 staat altijd aan. Er zijn er nog meer te zien op de pdf's in deze thread, maar dit zijn degenen die ik heb gebruikt.
Ik dacht dat bij het vast bedraden/leggen van kabels, het boven de gordijnairbag moet zijn - weet niet zeker of je het gewoon in de stijl stopt of hoe je het hebt gedaan.

Waar is de dichtstbijzijnde aarde/negatief voor vaste bedrading?

Dacht dat bij het vast bedraden/leggen van kabels, deze boven de gordijnairbag moeten zitten - weet niet zeker of je het gewoon in de pilaar stopt of hoe je het hebt gedaan.

Waar is de dichtstbijzijnde aarde/negatief voor vaste bedrading?
Vergeef me mijn mogelijke gebruik van de verkeerde termen, maar ik zal mijn best doen om het te beschrijven. De kabel gaat omhoog langs de rubberen weerstrip aan de zijkant van de deur, helemaal boven de rand van de A-stijl, net daarboven om de airbag niet te hinderen (groef tussen airbag en hemelbekleding), en gaat dan verder in de hemelbekleding.

Ik had ook een probleem met het vinden van een aarde, maar dankzij een ander lid hier kon ik er een vinden. Wanneer je het kickpaneel rond de zekeringkast verwijdert (ik moest het doen vanwege gebrek aan ruimte en het leggen van de draad), is er een bout, kop/bovenkant recht naar achteren gericht naar de achterkant van de auto die aan plastic lijkt te zijn bevestigd. Het is echter verbonden met metaal en ik heb de aarde bevestigd aan de andere schroefdraadkant van de bout met behulp van een moer. Ik heb het eerst getest met een multimeter. Ik stel voor dat je hetzelfde doet om er zeker van te zijn dat je aarde hebt voordat je iets weer sluit. Ik heb dat in het begin niet gedaan en moest mijn aarde opnieuw doen.

Werkt prima, heb zowel een radarverklikker als een dashcam op dezelfde zekering en aarde. De stroomopname is vrij laag. Succes!

Hier heb je het, veel plezier met "je gaat iets kapot maken" avond.
Post wat installatiefoto's voor de rest van ons.
Ik heb 2 zekeringklemmen geïnstalleerd in het zekeringpaneel bij het dode pedaal voor mijn dashcam. Eén voor de opname als de ontsteking uit staat en één voor geschakelde stroom.
Ik was naar de zekeringdiagrammen aan het kijken en vroeg me af wat de kleurcode was. Weet je dat?
Bedankt

Ik kon een Vantrue n4 pro vast bedraden op een 2024 CX-90 naar de zekering bij het dode pedaal, maar het deksel van de zekeringkast past er niet meer op. De hardwire kit komt van Amazon, ik heb ACC en Battery afgetapt. Ik merk dat er niet veel ruimte is in het zekeringkastgedeelte bij het dode pedaal, dus als de twee connectoren zijn aangesloten, belemmeren ze het deksel om weer volledig op zijn plaats te klikken. Ideeën of suggesties over hoe ik het zekeringdeksel weer terug kan plaatsen?

Mijn hardwire kit voor mijn VIOFO 229 gebruikt haakse zekeringadapters. Geeft me net genoeg ruimte om de zekeringkastdeur te sluiten. Ik weet niet zeker welke opties je hebt, behalve het vinden van een hardwire kit die ook haakse adapters gebruikt.

Mijn hardwire kit voor mijn VIOFO 229 gebruikt haakse zekeringklemmen. Geeft me net genoeg ruimte om de zekeringkastdeur te sluiten. Ik weet niet zeker welke opties je hebt, behalve het vinden van een hardwire kit die ook haakse klemmen gebruikt.
Zou je me een foto kunnen sturen van hoe die haakse zekeringklemmen eruit zien? Of misschien een link naar die zekeringklemmen?

Zou je me een foto kunnen sturen van die haakse zekeringklemmen? Of misschien een link naar die zekeringklemmen?
Dit is wat ik gebruik voor mijn VIOFO. Ik moet je echter waarschuwen voor het gebruik van accessoires die niet zijn ontworpen door de fabrikant van je dashcam. Deze zekeringklemmen zijn bedoeld voor VIOFO dashcams en de pin-out is mogelijk niet compatibel met dashcams van andere merken.

Vergeef me mijn mogelijke gebruik van de verkeerde termen, maar ik zal mijn best doen om het te beschrijven. De kabel gaat omhoog langs de rubberen weerstrip aan de zijkant van de deur, helemaal boven de rand van de A-stijl, net daarboven om de airbag niet te hinderen (groef tussen airbag en hemelbekleding), en gaat dan verder in de hemelbekleding.

Ik had ook een probleem met het vinden van een aarde, maar dankzij een ander lid hier kon ik er een vinden. Wanneer je het kickpaneel rond de zekeringkast verwijdert (ik moest het doen vanwege gebrek aan ruimte en het leggen van de draad), is er een bout, de kop/bovenkant wijst recht naar achteren naar de achterkant van de auto en lijkt aan plastic te zijn bevestigd. Hij is echter verbonden met metaal en ik heb de aarde met een moer aan de andere schroefdraadkant van de bout bevestigd. Ik heb het eerst getest met een multimeter. Ik stel voor dat je hetzelfde doet om er zeker van te zijn dat je aarde hebt voordat je iets weer sluit. Ik heb dat eerst niet gedaan en moest mijn aarde opnieuw doen.

Werkt prima, heb zowel een radarverklikker als een dashcam op dezelfde zekering en aarde. De stroomopname is vrij laag. Succes!
Hoi, Heb je het over deze bout?

Ik vond het best moeilijk om de moer te verwijderen

Image

Hoi, heb je het over deze bout?

Ik vond het best moeilijk om de moer te verwijderen

View attachment 1861
Ik kan niet zien wat die foto laat zien. De bout zat letterlijk net boven het zekeringpaneel in die krappe ruimte daarboven. Ik kan niet echt een foto laten zien omdat het bedekt is met mijn overtollige bedrading en dingen. Maar om het oplossen van problemen dat ik in eerste instantie had te voorkomen, moet je gewoon een potentiële bout testen met een multimeter. Ik heb de rode draad op een actieve zekering geplaatst en de zwarte op een bout die ik wilde testen. Snel daarna erachter gekomen. Ik herinner me ook dat ik geen bouten heb verwijderd. Er was genoeg draad om een andere bout eroverheen te plaatsen voor de aardverbinding.

Kan iemand me alsjeblieft helpen de zekering voor de sigarettenaansteker in de kofferbak te vinden?
Ik denk dat ik hem heb opgeblazen; en ik zie meerdere zekeringen in de hierboven bijgevoegde schema's die voor de accessoirepoort zijn.

Hier heb je het, veel plezier met "je gaat iets kapot maken" ening
Post wat installatiefoto's voor de rest van ons
Ik heb 2 zekeringklemmen geïnstalleerd in het zekeringpaneel bij het dode pedaal voor mijn dashcam. Eén voor de opname als de ontsteking uit staat en één voor geschakelde stroom.
Weet iemand of F16 de zekering is voor de Sirius Radio? Of is het F17?

Bedankt

Ik heb net een account aangemaakt om hierop te reageren. Ik heb de neiging om de handleiding te bekijken, als onderdeel van mijn pre-aankoop onderzoek/controles.

Dit? Het is geen klein ding voor mij. Het is de getoonde houding. Ik heb nog nooit een Mazda gehad, en met zoiets ben ik niet van plan er een te kopen. Niet nu, nooit.

21 - 35 of 35 Posts