Mazda CX‌-90 Forum banner

CX-90 PHEV GT Alberta Canada

9.5K views 31 replies 10 participants last post by  muchomucho  
#1 ·
Hallo allemaal!
Dit is mijn CX-90, ik heb hem medio juli in ontvangst genomen. Hij heeft al 6000 km en ik heb geen problemen gehad! Ik heb zelf volledige front PPF tot aan het dak gedaan en keramische coating van binnen en van buiten.
Ik wacht op de aankomst van de Mazda premium vloermatten en ik heb mijn winterset wielen klaar. Ik overweeg ook om roestbescherming te doen met Sublime surfacing hier in Edmonton en de spatlappen toe te voegen voor de winter.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ik ben gegaan voor 265/55R19 op Toyo Observe GS-6. Een klein risico genomen met de bronzen velg, maar ik denk dat het er geweldig uit zal zien voor de winter!

#2 ·
Hoi iedereen!
Dit is mijn CX-90, ik heb hem medio juli in ontvangst genomen. Hij heeft al 6000 km en ik heb geen problemen gehad! Ik heb zelf volledige front PPF tot aan het dak gedaan en keramische coating van binnen en van buiten.
Ik wacht op de aankomst van de Mazda premium vloermatten en ik heb mijn winterset wielen klaar. Ik ben ook van plan om roestbescherming te doen met Sublime surfacing hier in Edmonton en de spatlappen toe te voegen voor de winter.

View attachment 980
View attachment 979
View attachment 982
View attachment 983
View attachment 981
View attachment 985
View attachment 984
Ik ben gegaan met 265/55R19 op Toyo Observe GS-6. Een beetje een risico genomen met het bronzen wiel, maar ik denk dat het er geweldig uit zal zien voor de winter!
Hoi iedereen!
Ik wacht op de aankomst van de Mazda premium vloermatten en ik heb mijn winterset wielen klaar. Ik ben ook van plan om roestbescherming te doen met Sublime surfacing hier in Edmonton en de spatlappen toe te voegen voor de winter.

View attachment 980
View attachment 979
View attachment 982
View attachment 983
View attachment 981
View attachment 985
View attachment 984
Ik ben gegaan met 265/55R19 op Toyo Observe GS-6. Een beetje een risico genomen met het bronzen wiel, maar ik denk dat het er geweldig uit zal zien voor de winter!
Mooie foto's van je interieur! Onze Premium Plus Soul Red heeft hetzelfde interieur. We verwachten de levering binnen een maand. Mag ik je vragen, welke plannen heb je voor de voorbehandeling van het witte Napa-leer? Bedankt voor het delen.

#14 ·
Mooie vloermatten, bedankt voor de foto's.
Zou geweldig moeten werken met de winter voor de deur.

De winterwiel- en bandenconfiguratie ziet er geweldig uit en je bent er klaar voor. Ik ben op Hawaï en het is 81 graden en zonnig buiten, vanavond een dieptepunt van 72 (koud). Niet. ;) Ik heb 5 winters in Chicago gewoond. o_O
Bedankt! We zijn hier in Edmonton al tot 14f 's nachts geweest 🥶

#19 ·
Hallo!
Ik bereik 20.000 km na 8 maanden en ik heb het eerste onderhoud bij 16.000 km voltooid.
Ik wil graag een kleine update geven over alle reparaties en terugroepacties die tot nu toe zijn uitgevoerd...
Bij 9000 km in oktober "hybrid malfunction" foutmelding, dealer heeft updates uitgevoerd en het is nooit meer teruggekomen. Terugroepactie 6123H voor waarschuwing voetgangersdetectiesysteem voltooid.
Bij 11.500 km in november terugroepactie 6323J voor vermogensverlies en 6223J voor 360 camera voltooid.
Bij 16.000 km in januari 1e onderhoud en reparatie voor geluid in de voorwielophanging, waarbij ze de onderdelen simpelweg hebben ingevet. Heb het sindsdien niet meer gehoord.
Ik heb ook het feit aangekaart dat de bestuurdersdeur een kloppend geluid maakt en de adaptieve cruise control vertraagt bij het passeren van vrachtwagens.
Bij 17.500 km eind januari bracht Mazda een update uit om het probleem met de cruise control op te lossen. Sindsdien heb ik geen vertraging meer gehad tijdens het passeren.
Nu ik 20.000 km bereik, zijn er onderdelen gearriveerd voor terugroepactie 6524A voor een plotselinge toename van de stuurbekrachtiging en ook het deurgeluid werd veroorzaakt door de chromen afwerking aan de bovenkant die tegen de achterste afwerking sloeg. Onderdelen zijn er voor beide kanten. Ik moet de CX-90 voor die reparatie inleveren en terug overstappen op de zomerbanden.
Zeker een beetje onhandig om de dealer zo vaak te moeten bezoeken, maar ze geven me altijd een leenauto en Mazda lijkt de problemen aan te pakken. Laten we hopen dat er geen grotere problemen zijn, want ik ben nog steeds dol op de CX-90!

#21 ·
Ik heb bijna dezelfde specificaties als de uwe, dus ik waardeer de info en foto's. Ik twijfelde over de kleur en uw foto's hebben me geholpen om voor blauw te kiezen en ik ben tot nu toe erg blij. (Blauw op witte PHEV GT met spatlappen. Ik ben wel voor de Amazon-matten gegaan.) Ik heb de mijne net gekregen, dus alle terugroepacties en reparaties zijn in de fabriek gedaan.

Ik had ook geen zin om gemonteerde banden mee te slepen, dus ik heb net een set winterbanden gekocht om op de OE-velgen te monteren.

#22 ·
Ik heb bijna dezelfde specificaties als jij, dus ik waardeer de info en foto's. Ik twijfelde over de kleur en je foto's hielpen me om voor blauw te kiezen en tot nu toe ben ik erg blij. (Blauw op witte PHEV GT met spatlappen. Ik ging echter voor de Amazon-matten.) Ik heb de mijne net gekregen, dus alle terugroepacties en reparaties zijn in de fabriek gedaan.

Ik had ook geen zin om gemonteerde banden mee te sjouwen, dus ik heb gewoon een set winterbanden gekocht om op de OE-velgen te monteren.
Ik ben blij dat het je heeft geholpen een beslissing te nemen! Ik ben ook nog steeds erg blij met de kleurkeuze.
Ja, hopelijk hebben ze na bijna een jaar productie de meeste bugs verholpen.
Die 21" nemen veel ruimte in beslag en zijn erg zwaar om mee te slepen!

#24 ·
Hey, I have a CX90-GT and thinking of applying ceramic coating. Is there any product you can recommend, and a video or description on application method? Thank you.
Als je een gemakkelijke keramiekachtige coating wilt, bekijk dan de keramische spray coating van Turtle Wax (droog, niet nat). Het is een jaarlijkse coating die zeer eenvoudig aan te brengen is. Ik ben echter voor een door de dealer aangeboden optie gegaan.

#29 ·
Enkele updates over de auto.
Een paar weken geleden weer naar de dealer geweest voor een aantal verschillende problemen:
Radio stopte met het afspelen van FM, Sirius XM of zelfs Spotify op Apple carplay. Ze hebben een update gedaan en tot nu toe is het goed.
Schokkerige transmissie, daar kunnen ze voorlopig niets aan doen... update volgt binnenkort.
Ook blind spot monitoring signaleert een voertuig, zelfs als er geen is. Ze hebben weer een update gedaan.
Er zijn het afgelopen jaar zoveel software-updates geweest, ik wou echt dat Mazda het je thuis via wifi liet doen in plaats van elke keer de dealer te moeten bezoeken en de auto daar te moeten laten voor diagnose.

#30 ·
Voor keramische coating kunt u het zelf doen -

Er zijn veel producten op de markt. Zorg ervoor dat u het oppervlak goed schoonmaakt voordat u het aanbrengt.

Thuis aanbrengen gaat niet zo lang mee als een coating die door een detailhandel wordt aangebracht, maar het zou moeten helpen. Ik heb een spray-on keramische coating gedaan zodra ik mijn CX-90 kreeg en het heeft wel geholpen om de afwerking schoon te houden, maar het heeft niet voorkomen of gestopt dat vogelpoep in korte tijd in de blanke lak etste voordat ik de opgedroogde poep kon verwijderen.