Mazda uważa, że płyn przekładniowy to "wypełnienie na całe życie", cokolwiek to znaczy. Prawdopodobnie wymienię płyn w przyszłości, ale to jeszcze daleko, ponieważ do tej pory przejechaliśmy naszym CX-90 około 5000 mil. Właśnie sprawdziłem procedurę w Mitchell ProDemand i nie wygląda ona na zbyt niezwykłą, pomijając panele podwozia i inne elementy, które trzeba usunąć, aby dostać się do miski olejowej skrzyni biegów.
Skrzynia biegów (przynajmniej dla I-6) ma zarówno otwór spustowy, jak i otwór napełniania/przelewu na dnie miski olejowej. Oto wersja procedury w stylu Cliffs Notes, gdy już uzyskasz dostęp do miski olejowej skrzyni biegów:
1) Wyjmij korek spustowy, aby wypuścić stary płyn i wymień korek.
2) Wyjmij korek wlewu i wlej ATF do otworu, aż zacznie kapać z otworu.
3) Tymczasowo załóż korek wlewu.
4) Przy skrzyni biegów w pozycji P uruchom silnik, pozostaw na biegu jałowym przez 10 sekund i wyłącz. Uruchom silnik ponownie, aby przeprowadzić wstępne uczenie. (Dokument, który czytam, nie precyzuje, czym jest "wstępne uczenie".)
5) Rozgrzej ATF do 48-49 stopni C, a następnie wyjmij korek wlewu, gdy pojazd pracuje na biegu jałowym w pozycji P.
6) Poczekaj, aż ATF przestanie kapać, a temperatura płynu osiągnie 50 stopni C, a następnie załóż korek. (Jeśli z korka wlewu nie kapie ATF, jest on niedopełniony i należy dodać płynu.)