Mam problem ze wszystkimi testami, które twierdzą, że PHEV uzyska łączną wartość mpg na poziomie 25 przy rozładowanym akumulatorze i 56 MPGe. Po pierwsze, dlaczego miałbyś mieć całkowicie rozładowany akumulator, pomijając długą podróż autostradą bez hamowania? To ma hamowanie regeneracyjne, prawda? Z tego co wiem, zawsze będzie miał 10% naładowania, nawet jeśli używa silnika benzynowego do utrzymania tego poziomu, więc zawsze masz pełne 323 KM, gdy jest to potrzebne. Zatem, gdy akumulator jest zawsze dostępny jak w normalnym hybrydzie, ale nie w pełni naładowany (i zasadniczo jeżdżący jak EV), jaka powinna być średnia łączna wartość mpg? W żadnym wypadku nie powinno to być 25 mpg. Jeśli Highlander z silnikiem benzynowym 2.5 uzyskuje 35+, spodziewałbym się, że CX90 będzie bliżej tej liczby. W trybie normalnym powinien przełączać się między trybem benzynowym i EV jak każdy hybryda, ponieważ jest to normalny hybryda, tylko z dużo większym akumulatorem. Czy coś pomijam? Może nie do końca rozumiem, co to jest MPGe? Uważam, że jest to równoważny pomiar odległości, jaką pojazd może przejechać na jednym galonie benzyny. Co nie znaczy zbyt wiele. Zasadniczo, przy pełnym naładowaniu, otrzymujesz około 25 mil z akumulatora plus kolejne 25 mil z galonem benzyny, czyli około 50. Jeśli MPGe naprawdę oznacza porównywalną mpg dla pełnego baku, byłbym zadowolony z 56, ale nie sądzę, żeby tak było. Dłuższe testy CX60 PHEV zwykle podają 35-45 mpg w połączeniu z codziennym ładowaniem. To ma sens w porównaniu do Highlandera, ponieważ CX90 nie ma CVT odbierającego duszę i ma znacznie więcej mocy. Czy coś pomijam?