Mazda CX‌-90 Forum banner

I-Activsense Tymczasowo wyłączone. Radar przedni zasłonięty

2 reading
14K views 53 replies 17 participants last post by  pdrvmi87  
#1 ·
Witajcie, społeczności,
Przeglądałem tu od niedawna, zanim odebrałem Turbo Preferred Plus (łagodną hybrydę) 13 stycznia. Od dnia odbioru, zaledwie milę lub dwie dalej, przedni radar nie działał. Zazwyczaj dzieje się to w ciągu mili lub dwóch, a ponowne uruchomienie zapewnia działanie przez milę lub dwie, aż do ponownej awarii. Przejechałem już około 1700 mil i jeździłem samochodem codziennie. Codziennie zmagam się z tą usterką. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że czujnik nie jest zasłonięty. Przedni czujnik radarowy wydaje się dostarczać danych dla wszystkich systemów wykrywania kolizji z przodu i adaptacyjnego tempomatu. Przy kilku okazjach, podczas jazdy po mieście (Nowy Jork), czujnik działał przez dłuższy czas. więc może 200 mil z 1700. Wydaje się, że potrzebuje wielu rzeczy, aby "wyczuwać". Nie będę wchodził w historię o wszystkich moich interakcjach z dealerem, powiedzmy po prostu, że współpracuję z nimi, aby zweryfikować ten problem i zgłosić go do Mazdy. Nie jestem gotowy, aby ich wywołać, ale potrzeba kilku rozmów, aby skłonić ich do potraktowania tego poważnie, ponieważ pracownik serwisu wydaje się chcieć mi powiedzieć, że to "normalne". W chwili pisania tego tekstu cieszę się z doskonałego działania pożyczonego CX-30, który wydaje się mieć tę samą technologię. Będę was wszystkich informował na bieżąco, gdy zdobędę informacje. Chciałem tylko założyć wątek z tym konkretnym błędem, ponieważ nie widziałem, aby ten konkretny błąd został tutaj zgłoszony.

Naprawdę mam nadzieję, że Mazda weźmie się w garść. Lubię ten samochód, ale musi działać.
 
#7 ·
Dzięki za wstępne zgłoszenie błędu czujnika. Otrzymałem dostawę w 11/23. Mam przejechane tylko ok. 800 mil. W zeszły weekend w 'słoneczny' dzień, podczas godzinnej jazdy, miałem ten sam problem, tylko z tyłu.
Serwis dealera powiedział to samo, że to normalne?! Słoneczny dzień, czysty pojazd, brak zanieczyszczeń, słońce było z przodu, a tylny czujnik szwankuje? Nie, to nie jest normalne. Musi być jakaś poprawka oprogramowania układowego? ruffordJ
 
#53 ·
Dzięki za wstępne zgłoszenie błędu czujnika. Otrzymałem dostawę w 11/23. Mam przejechane tylko ok. 800 mil na pojeździe. W zeszły weekend w 'słoneczny' dzień, podczas godzinnej jazdy, miałem ten sam problem, tylko z tyłu.
Serwis dealera powiedział to samo, że to normalne?! Słoneczny dzień, czysty pojazd, brak zanieczyszczeń, słońce było z przodu, a tylny czujnik szwankuje? Nie, to nie jest normalne. Czy musi być jakaś poprawka oprogramowania układowego??
rufordJ
Nie pozwól im powiedzieć, że awaria systemu bezpieczeństwa jest normalna. To nie jest normalne.
 
#8 ·
Spędziłem trochę czasu myśląc o tym i początkowo miałem po prostu cierpliwie czekać na rozwiązanie problemu. Ale potem zdałem sobie sprawę, że kluczem jest przekonanie dealera do potwierdzenia problemu i zgłoszenia go do Mazdy. W przeciwnym razie nikt w Mazdzie nic nie robi. Mój samochód robił to w 98% przypadków, więc trudno im to zignorować.
Twierdzą, że są w kontakcie z inżynierami Mazdy. Samochód jest u nich od 6 dni roboczych. Tymczasem tyka zegar na środki prawne. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu dowiem się więcej...
 
#9 ·
Może wystąpić wiele problemów. Od czujnika, napięcie do czujnika, szkło jest nieodpowiednie i zasłania odczyt czujnika, problem z oprogramowaniem. Nie sądzę, żeby to miało zająć tydzień, ale będą konkretne procedury testowe, które Mazda Techline będzie musiała wykonać, aby zweryfikować każdy problem, którego być może wcześniej nie widzieli. Niestety, to wymaga czasu.

Czy dzwoniłeś do nich od czasu, gdy je zostawiłeś?
 
#10 ·
Może być wiele problemów. Od czujnika, napięcia do czujnika, szkło jest niewystarczające i zaciemnia odczyt czujnika, problem z oprogramowaniem. Nie sądzę, żeby to miało zająć tydzień, ale będą konkretne procedury testowe, które Mazda Techline będzie musiała wykonać, aby zweryfikować każdy problem, którego wcześniej mogła nie widzieć. Niestety, to wymaga czasu.

Czy dzwoniłeś do nich od czasu, gdy go zostawiłeś?
Tak, zadzwoniłem po 5 dniach roboczych, dzisiaj, kolejne 2 dni i wracam do samochodu. łącznie 8 dni kalendarzowych.
 
#12 ·
Aktualizacja:
Po sprawdzeniu usterki dealer skontaktował się z działem technicznym Mazdy, wykonał wszystkie diagnozy i wymienił (wadliwy) przedni czujnik radarowy. Po przejechaniu przez nich 20 mil i kolejnych 20 przez mnie, wydaje się, że jest naprawione. Ostrożnie optymistyczny...
Dobrze. Cieszę się, że uzyskali dostęp do Techline i naprawili Twój problem. Mam nadzieję, że od teraz będzie wyłączony/działał zgodnie z przeznaczeniem.
 
#14 ·
Kilka lat temu posiadałem Mazdę CX-5 z 2018 roku (GT z pakietem technologicznym), która miała adaptacyjny tempomat i system monitorowania martwego pola (ani kamery 360, ani czujników parkowania). Miałem ten sam problem przy czystej, słonecznej pogodzie. System I-active sense ciągle zawodzi od czasu do czasu i zauważyłem, że ten wzór występował tylko w miesiącach zimowych, gdy temperatura wynosiła od 0 do -4 stopni Celsjusza. Mazda wciąż mówiła mi, że nie ma problemu z systemem, ale gdy tylko pogoda zrobiła się powyżej zera lub nawet zimniej niż -5 stopni, wszystko wracało do normy. Pomijając sytuacje, w których system nie działał z powodu słabej widoczności.
Z moim obecnym CX-9 z 2021 roku wszystko jest w porządku, ale słyszę sygnał dźwiękowy martwego pola dla stojących pojazdów, a nawet pojazdów jadących w przeciwnym kierunku, a także czasami hamowanie dla samochodów na sąsiednich pasach!
Odbiorę CX-90 za tydzień lub dwa i zaktualizuję forum o tym, jak działa system.
 
#15 ·
Kilka lat temu byłem właścicielem Mazdy CX-5 z 2018 roku (GT z pakietem technologicznym), która miała adaptacyjny tempomat i system monitorowania martwego pola (ani kamery 360, ani czujników parkowania). Miałem ten sam problem przy czystej, słonecznej pogodzie. System I-active sense ciągle zawodzi od czasu do czasu i zauważyłem, że ten wzór występował tylko w miesiącach zimowych, gdy temperatura wynosiła od 0 do -4 stopni Celsjusza. Mazda wciąż mówiła mi, że nie ma problemu z systemem, ale gdy tylko pogoda wzrosła powyżej zera lub nawet poniżej -5, wszystko wracało do normy. Pomijając sytuacje, w których system nie działał z powodu słabej widoczności.
Z moim obecnym CX-9 z 2021 roku wszystko jest w porządku, ale słyszę sygnał dźwiękowy martwego pola dla stojących pojazdów, a nawet pojazdów jadących w przeciwnym kierunku, a także czasami hamowanie dla samochodów na sąsiednich pasach!
Odbiorę CX-90 za tydzień lub dwa i zaktualizuję forum o tym, jak działa system.
Dzięki za dowody anegdotyczne. Zamierzam zacząć rejestrować pełniejszy obraz funkcji/awarii. Przebieg, pogoda, w tym temperatura, ruch drogowy itp...
Dziś było dobrze podczas 3 krótkich sprawunków, odpowiednio 10/5/5 mil. Jutro przejadę 200 mil.
 
#16 ·
Witajcie,
Przeglądam to forum od niedawna, zanim odebrałem Turbo Preferred Plus (łagodna hybryda) 13 stycznia. Od dnia odbioru, zaledwie kilka kilometrów dalej, przedni radar nie działał. Zazwyczaj dzieje się to w ciągu kilometra lub dwóch, a ponowne uruchomienie zapewnia działanie przez kilometr lub dwa, aż do ponownej awarii. Przejechałem już około 1700 mil i jeżdżę tym samochodem codziennie. Codziennie zmagam się z tą usterką. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że czujnik nie jest zasłonięty. Przedni czujnik radarowy wydaje się dostarczać danych dla wszystkich systemów wykrywania kolizji z przodu i adaptacyjnego tempomatu. Przy kilku okazjach, podczas jazdy po mieście (Nowy Jork), czujnik działał przez dłuższy czas. więc może 200 mil z 1700. Wydaje się, że musi "wyczuć" wiele rzeczy. Nie będę wchodził w historię o wszystkich moich interakcjach z dealerem, powiedzmy, że współpracuję z nimi, aby zweryfikować ten problem i zgłosić go do Mazdy. Nie jestem gotowy, aby ich oskarżać, ale potrzeba kilku rozmów, aby skłonić ich do potraktowania tego poważnie, ponieważ pracownik serwisu wydaje się chcieć mi powiedzieć, że to "normalne". W chwili pisania tego tekstu cieszę się z doskonałego działania samochodu zastępczego CX-30, który wydaje się mieć tę samą technologię. Będę was wszystkich informował na bieżąco. Chciałem tylko założyć wątek z tym konkretnym błędem, ponieważ nie widziałem, aby ten konkretny błąd był tu zgłaszany.

Naprawdę mam nadzieję, że Mazda weźmie się w garść. Lubię ten samochód, ale musi działać.

View attachment 2237
Właśnie miałem to samo ostrzeżenie i odebrałem swojego Turbo S około tydzień temu. Czy to częste zjawisko?
 
#20 ·
Oto aktualizacja:
Wymiana przedniego czujnika radarowego była nieskuteczna. Mazda Techline zasugerowała kilka innych rozwiązań programowych, z których wszystkie były nieskuteczne. Regionalny tachometr pracował nad samochodem w zeszłym tygodniu, zmieniając kamerę i robiąc rzeczy związane z oprogramowaniem. Nieskuteczne. Teraz zamierzają zmienić emblemat i wspornik mocowania radaru. Zobaczymy. Samochód był poza serwisem łącznie 27 dni. Dużo jeżdżę i zrobiłem sporo kilometrów na samochodach zastępczych, myślę, że to coś warte. W moim stanie (NY) mają 30 dni na rozwiązanie problemu. Tic Toc... (być może odkup jest przypadkowy, ponieważ cena Turbo S spadła o 4 tys. dolarów.
Przy okazji, samochód zastępczy CX 90 nie ma żadnych problemów, więc można mieć taki, który działa.
 
#24 ·
Nasz cx90 ma teraz usterkę przedniego radaru podczas 25% jazdy po autostradzie. Mazda twierdzi, że nie może tego powtórzyć w serwisie. Mamy również migotanie świateł drogowych, a następnie wyłączanie, a następnie włączanie, a następnie całkowite wyłączenie. Oni też tego nie mogą powtórzyć
 
#25 · (Edited)
To żmudne, ale spróbuj zrobić zdjęcie deski rozdzielczej za każdym razem, gdy ulegnie awarii. Upewnij się, że widoczny jest przebieg i błąd. Poszedłem z logiem do GM. Dealer powiedział również, że byłoby lepiej, gdybym wcześniej założył sprawę w Mazdzie. Miałem błędne wyobrażenie, że pójście do Mazdy było czymś w rodzaju "wpędzania ich w kłopoty". To nieprawda. Dokumentuj i narzekaj. Powodzenia.
 
#30 ·
Dostałem to kilka dni temu. Wysiadłem z samochodu, wyczyściłem przednie logo, uruchomiłem ponownie samochód, wszystko było dobrze.

niestety… reset następuje po wyłączeniu samochodu. Jeśli światło zgaśnie po wyczyszczeniu logo… bez wyłączania samochodu, to myślę, że możemy mieć rozwiązanie. Dlatego nie mogę "udowodnić", że jest problem w salonie. Zauważyłem również, że generalnie nie zdarza się to poniżej 40 mil na godzinę, nawet jeśli pogoda jest zła (chyba że pada śnieg lub ulewny deszcz)
 
#31 ·
System dla Mazdy wydaje się być ustawiony w odniesieniu do pomarańczowej kontrolki ze względu na sekwencję restartu/resetowania. Powiedziano mi wprost, że nie można tego udokumentować ani udowodnić, chyba że kod błędu jest wyświetlany w momencie wizyty… tłumaczenie: „z szacunkiem proszę po prostu zaakceptować pomarańczową kontrolkę 60 tys. km i przestać pytać/mówić nam o tym” (w moim głosie jako kierownika serwisu 🙄)
 
#36 ·
System Mazdy wydaje się być ustawiony pod kątem pomarańczowej kontrolki ze względu na sekwencję restartu/resetowania. Powiedziano mi wprost, że nie można tego udokumentować ani udowodnić, chyba że kod błędu jest wyświetlany w momencie wizyty… tłumaczenie: „proszę z szacunkiem zaakceptować pomarańczową kontrolkę przy 60 tys. km i przestać pytać/mówić nam o tym” (w głosie mojego kierownika serwisu 🙄)
Wszystkie moje awarie są rejestrowane w aplikacji Mazda na moim iPhonie – a także staram się robić zdjęcie błędu z przebiegiem – ale czasami jest to trudne. Dealer nie zaakceptuje tego jako dowodu problemu???
 
#39 ·
Dziękuję za informację. Mój pozostaje pusty pomimo tymczasowego wyłączenia powiadomień na pulpicie. Będę nadal monitorować i mam nadzieję, że Mazda rozwiąże/naprawi problem. Bezpieczne funkcje to jeden z kluczowych powodów, dla których interesowałem się tym samochodem, który wydaje się być chroniony tylko w 25% czasu. Czuję się, jakbym został sprzedany magiczną fasolą. 🪄🫘
 
#41 ·
Dziękuję za informację. Mój pozostaje pusty pomimo tymczasowego wyłączenia powiadomień na pulpicie. Będę nadal monitorować i mam nadzieję, że Mazda rozwiąże/naprawi problem. Bezpieczne funkcje to jeden z głównych powodów, dla których interesowałem się tym samochodem, który wydaje się być chroniony tylko w 25% czasu. Czuję się, jakbym został sprzedany magiczną fasolę. 🪄🫘
Sprawdziłem właśnie moje stare wiadomości w aplikacji i nie widzę żadnych starych - odwołujących się do wyłączenia tempomatu z powodu przedniego czujnika. Widzę tylko jeden w tej chwili. Muszę wrócić i jeszcze raz sprawdzić.
Image