Zamierzam podzielić ten post na kilka części, aby móc szybciej opublikować ten początkowy post. W części 2 postaram się napisać trochę więcej o samym procesie w MDARS. Ten post dotyczy tego, czego będziesz potrzebować, aby zacząć.
Co:
Chcę podzielić się moimi doświadczeniami z używania MDARS (Mazda Diagnostic and Repair Software) do aktualizacji modułów ECU w moim CX-90 Turbo S PP. Dzielę się tym na wypadek, gdyby inni chcieli spróbować, ale jako ostrzeżenie/zastrzeżenie: działasz na WŁASNE RYZYKO. RÓWNIEŻ: NIE AKTUALIZUJ POJAZDU Z OTWARTYM PRZYWOŁANIEM. Proszę, pozwól dealerowi zająć się aktualizacjami, ponieważ musi on zarejestrować, że prace związane z przywołaniem zostały wykonane, w przeciwnym razie będzie nadal wyświetlane jako otwarte przywołanie. Znaczące problemy podczas aktualizacji są mało prawdopodobne, ponieważ MDARS ma wbudowane zabezpieczenia, które zapobiegają problemom. Upewnij się, że zapewniasz odpowiednie zasilanie pojazdu i komputera podczas aktualizacji - więcej na ten temat poniżej.
Zatem, używałem FDRS, analogu MDARS Forda, kilka razy, aby zaktualizować mojego Mustanga Mach E, kiedy niecierpliwie czekałem na aktualizacje OTA (dzięki dobrym ludziom z MachEforum.com za pokazanie mi podstaw i danie mi pewności siebie, aby spróbować tego na CX-90). W przeciwieństwie do naszych CX-90, Mach E może odbierać wszelkiego rodzaju aktualizacje przez OTA. W przypadku naszych pojazdów wiele aktualizacji można wykonać tylko za pomocą MDARS, co generalnie oznaczało konieczność udania się do dealera, który prawdopodobnie nie zaktualizuje Twojego CX-90 bez problemu, wezwania do serwisu lub biuletynu serwisowego. Zatem, dla tych, którzy są zainteresowani, oto jak to zrobiłem sam.
Czego będziesz potrzebować:
- Laptop z systemem Windows z systemem Windows 10 lub 11 Pro. Mój ma system Windows 10. Upewnij się, że możesz go podłączyć, gdy jest w Twoim pojeździe i tryb uśpienia jest wyłączony.
- Połączenie internetowe, do którego Twój laptop może uzyskać dostęp, gdy jest podłączony do Twojego CX-90. MDARS potrzebuje silnego połączenia Wi-Fi lub Ethernet przez cały czas działania.
- Adapter VCM-II. Tutaj robi się drogo, ale także nie ma miejsca na oszczędzanie. Mazda produkuje własny adapter za 2400 USD lub sugeruje dwa inne adaptery klasy komercyjnej o oszałamiających cenach. Jednak dziedzictwo udziału Forda w Mazdzie pozostaje, więc na szczęście mogłem użyć mojego Fordowskiego adaptera za 540 USD Mongoose Plus J2534, który już posiadałem. Uwaga: istnieje wiele losowych adapterów VCM-II z eBay i AliExpress, które twierdzą, że działają z Mazdą. Unikałbym ich. Cena jest kusząca, ale wyniki prawdopodobnie nie będą dobre dla aktualizacji. Te tanie urządzenia najlepiej nadają się do odczytu kodów DTC.
Edycja 4/2024: Użytkownik @Chris zgłasza, że Ford/Mazda VCX Nano zadziałał dla niego. To 89 USD, znacznie mniej niż Mongoose, ale sam nie mogę ręczyć za Nano.
- Zasilacz prądu stałego. Będziesz musiał zasilać akumulator 12 V podczas czasami długiego procesu aktualizacji. Ładowarka podtrzymująca 5 A nie wystarczy. Miałem świetne wyniki z tym 55-amperowym konwerterem Powermax RV, który można przełączać między trybem ładowania i zasilania (będziesz chciał ten drugi podczas aktualizacji). Napięcie wyjściowe powinno wynosić 13,8 V. Jeśli pieniądze nie są problemem, to urządzenie Clore jest złotym standardem dla domowych programistów samochodowych. Cokolwiek dostaniesz, celowałbym w 50A lub więcej. I nie zapomnij o przyzwoitym zestawie kabli. Użyłem tych i odciąłem pierścienie, ale myślę, że każdy 6AWG lub grubszy będzie w porządku.
- Oprogramowanie MDARS. 50 USD daje 72 godziny. Będziesz musiał utworzyć konto serwisowe Mazda, aby kupić licencję i utworzyć kolejne konto podczas pierwszego logowania do MDARS. Pamiętaj, aby użyć tego samego adresu e-mail dla obu kont.
Następny post - jak wykonywać aktualizacje.
Co:
Chcę podzielić się moimi doświadczeniami z używania MDARS (Mazda Diagnostic and Repair Software) do aktualizacji modułów ECU w moim CX-90 Turbo S PP. Dzielę się tym na wypadek, gdyby inni chcieli spróbować, ale jako ostrzeżenie/zastrzeżenie: działasz na WŁASNE RYZYKO. RÓWNIEŻ: NIE AKTUALIZUJ POJAZDU Z OTWARTYM PRZYWOŁANIEM. Proszę, pozwól dealerowi zająć się aktualizacjami, ponieważ musi on zarejestrować, że prace związane z przywołaniem zostały wykonane, w przeciwnym razie będzie nadal wyświetlane jako otwarte przywołanie. Znaczące problemy podczas aktualizacji są mało prawdopodobne, ponieważ MDARS ma wbudowane zabezpieczenia, które zapobiegają problemom. Upewnij się, że zapewniasz odpowiednie zasilanie pojazdu i komputera podczas aktualizacji - więcej na ten temat poniżej.
Zatem, używałem FDRS, analogu MDARS Forda, kilka razy, aby zaktualizować mojego Mustanga Mach E, kiedy niecierpliwie czekałem na aktualizacje OTA (dzięki dobrym ludziom z MachEforum.com za pokazanie mi podstaw i danie mi pewności siebie, aby spróbować tego na CX-90). W przeciwieństwie do naszych CX-90, Mach E może odbierać wszelkiego rodzaju aktualizacje przez OTA. W przypadku naszych pojazdów wiele aktualizacji można wykonać tylko za pomocą MDARS, co generalnie oznaczało konieczność udania się do dealera, który prawdopodobnie nie zaktualizuje Twojego CX-90 bez problemu, wezwania do serwisu lub biuletynu serwisowego. Zatem, dla tych, którzy są zainteresowani, oto jak to zrobiłem sam.
Czego będziesz potrzebować:
- Laptop z systemem Windows z systemem Windows 10 lub 11 Pro. Mój ma system Windows 10. Upewnij się, że możesz go podłączyć, gdy jest w Twoim pojeździe i tryb uśpienia jest wyłączony.
- Połączenie internetowe, do którego Twój laptop może uzyskać dostęp, gdy jest podłączony do Twojego CX-90. MDARS potrzebuje silnego połączenia Wi-Fi lub Ethernet przez cały czas działania.
- Adapter VCM-II. Tutaj robi się drogo, ale także nie ma miejsca na oszczędzanie. Mazda produkuje własny adapter za 2400 USD lub sugeruje dwa inne adaptery klasy komercyjnej o oszałamiających cenach. Jednak dziedzictwo udziału Forda w Mazdzie pozostaje, więc na szczęście mogłem użyć mojego Fordowskiego adaptera za 540 USD Mongoose Plus J2534, który już posiadałem. Uwaga: istnieje wiele losowych adapterów VCM-II z eBay i AliExpress, które twierdzą, że działają z Mazdą. Unikałbym ich. Cena jest kusząca, ale wyniki prawdopodobnie nie będą dobre dla aktualizacji. Te tanie urządzenia najlepiej nadają się do odczytu kodów DTC.
Edycja 4/2024: Użytkownik @Chris zgłasza, że Ford/Mazda VCX Nano zadziałał dla niego. To 89 USD, znacznie mniej niż Mongoose, ale sam nie mogę ręczyć za Nano.
- Zasilacz prądu stałego. Będziesz musiał zasilać akumulator 12 V podczas czasami długiego procesu aktualizacji. Ładowarka podtrzymująca 5 A nie wystarczy. Miałem świetne wyniki z tym 55-amperowym konwerterem Powermax RV, który można przełączać między trybem ładowania i zasilania (będziesz chciał ten drugi podczas aktualizacji). Napięcie wyjściowe powinno wynosić 13,8 V. Jeśli pieniądze nie są problemem, to urządzenie Clore jest złotym standardem dla domowych programistów samochodowych. Cokolwiek dostaniesz, celowałbym w 50A lub więcej. I nie zapomnij o przyzwoitym zestawie kabli. Użyłem tych i odciąłem pierścienie, ale myślę, że każdy 6AWG lub grubszy będzie w porządku.
- Oprogramowanie MDARS. 50 USD daje 72 godziny. Będziesz musiał utworzyć konto serwisowe Mazda, aby kupić licencję i utworzyć kolejne konto podczas pierwszego logowania do MDARS. Pamiętaj, aby użyć tego samego adresu e-mail dla obu kont.
Następny post - jak wykonywać aktualizacje.