Mazda CX‌-90 Forum banner

Aktualizacje DIY z MDARS

24K views 80 replies 18 participants last post by  Umchem  
#1 · (Edited)
Zamierzam podzielić ten post na kilka części, aby móc szybciej opublikować ten początkowy post. W części 2 postaram się napisać trochę więcej o samym procesie w MDARS. Ten post dotyczy tego, czego będziesz potrzebować, aby zacząć.

Co:
Chcę podzielić się moimi doświadczeniami z używania MDARS (Mazda Diagnostic and Repair Software) do aktualizacji modułów ECU w moim CX-90 Turbo S PP. Dzielę się tym na wypadek, gdyby inni chcieli spróbować, ale jako ostrzeżenie/zastrzeżenie: działasz na WŁASNE RYZYKO. RÓWNIEŻ: NIE AKTUALIZUJ POJAZDU Z OTWARTYM PRZYWOŁANIEM. Proszę, pozwól dealerowi zająć się aktualizacjami, ponieważ musi on zarejestrować, że prace związane z przywołaniem zostały wykonane, w przeciwnym razie będzie nadal wyświetlane jako otwarte przywołanie. Znaczące problemy podczas aktualizacji są mało prawdopodobne, ponieważ MDARS ma wbudowane zabezpieczenia, które zapobiegają problemom. Upewnij się, że zapewniasz odpowiednie zasilanie pojazdu i komputera podczas aktualizacji - więcej na ten temat poniżej.

Zatem, używałem FDRS, analogu MDARS Forda, kilka razy, aby zaktualizować mojego Mustanga Mach E, kiedy niecierpliwie czekałem na aktualizacje OTA (dzięki dobrym ludziom z MachEforum.com za pokazanie mi podstaw i danie mi pewności siebie, aby spróbować tego na CX-90). W przeciwieństwie do naszych CX-90, Mach E może odbierać wszelkiego rodzaju aktualizacje przez OTA. W przypadku naszych pojazdów wiele aktualizacji można wykonać tylko za pomocą MDARS, co generalnie oznaczało konieczność udania się do dealera, który prawdopodobnie nie zaktualizuje Twojego CX-90 bez problemu, wezwania do serwisu lub biuletynu serwisowego. Zatem, dla tych, którzy są zainteresowani, oto jak to zrobiłem sam.

Czego będziesz potrzebować:
- Laptop z systemem Windows z systemem Windows 10 lub 11 Pro. Mój ma system Windows 10. Upewnij się, że możesz go podłączyć, gdy jest w Twoim pojeździe i tryb uśpienia jest wyłączony.

- Połączenie internetowe, do którego Twój laptop może uzyskać dostęp, gdy jest podłączony do Twojego CX-90. MDARS potrzebuje silnego połączenia Wi-Fi lub Ethernet przez cały czas działania.

- Adapter VCM-II. Tutaj robi się drogo, ale także nie ma miejsca na oszczędzanie. Mazda produkuje własny adapter za 2400 USD lub sugeruje dwa inne adaptery klasy komercyjnej o oszałamiających cenach. Jednak dziedzictwo udziału Forda w Mazdzie pozostaje, więc na szczęście mogłem użyć mojego Fordowskiego adaptera za 540 USD Mongoose Plus J2534, który już posiadałem. Uwaga: istnieje wiele losowych adapterów VCM-II z eBay i AliExpress, które twierdzą, że działają z Mazdą. Unikałbym ich. Cena jest kusząca, ale wyniki prawdopodobnie nie będą dobre dla aktualizacji. Te tanie urządzenia najlepiej nadają się do odczytu kodów DTC.

Edycja 4/2024: Użytkownik @Chris zgłasza, że Ford/Mazda VCX Nano zadziałał dla niego. To 89 USD, znacznie mniej niż Mongoose, ale sam nie mogę ręczyć za Nano.

- Zasilacz prądu stałego. Będziesz musiał zasilać akumulator 12 V podczas czasami długiego procesu aktualizacji. Ładowarka podtrzymująca 5 A nie wystarczy. Miałem świetne wyniki z tym 55-amperowym konwerterem Powermax RV, który można przełączać między trybem ładowania i zasilania (będziesz chciał ten drugi podczas aktualizacji). Napięcie wyjściowe powinno wynosić 13,8 V. Jeśli pieniądze nie są problemem, to urządzenie Clore jest złotym standardem dla domowych programistów samochodowych. Cokolwiek dostaniesz, celowałbym w 50A lub więcej. I nie zapomnij o przyzwoitym zestawie kabli. Użyłem tych i odciąłem pierścienie, ale myślę, że każdy 6AWG lub grubszy będzie w porządku.

- Oprogramowanie MDARS. 50 USD daje 72 godziny. Będziesz musiał utworzyć konto serwisowe Mazda, aby kupić licencję i utworzyć kolejne konto podczas pierwszego logowania do MDARS. Pamiętaj, aby użyć tego samego adresu e-mail dla obu kont.

Następny post - jak wykonywać aktualizacje.
 
#2 · (Edited)
Post 2: A teraz aktualizacje! Przypomnienie - chociaż proces ten został zaprojektowany tak, aby był bezpieczny, działasz na własne ryzyko!
Image

Na początek podłącz zasilacz. Zacisnąłem plus na zacisku pod uchylną pokrywą, a minus podłączyłem do czarnego kabla, który jest przymocowany do nadwozia. Nie podłączaj minusa do samego akumulatora! Możesz zobaczyć kilka iskier po podłączeniu minusa, to nic wielkiego.

Image

Po podłączeniu zasilacza wejdź do kabiny z podłączonym laptopem i podłącz urządzenie VCI (znane również jako J2534 passthrough, VCM-II, jakkolwiek chcesz to nazwać) do portu OBD2 CX-90.

Teraz możesz dwukrotnie nacisnąć przycisk startu CX-90 bez naciskania pedału hamulca, aby przejść do trybu ACC. Czas uruchomić MDARS. Na ekranie logowania zaloguj się na DRUGIE konto, które utworzyłeś (nie konto mazdaserviceinfo.com). Kliknij przycisk logowania, a przejdziesz do ekranu, na którym wykrywany jest adapter VCI. Niestety, nie zrobiłem zrzutu ekranu z pierwszego podłączenia urządzenia VCI, ale o ile pamiętam, wybrałem dolną z dwóch opcji po prawej stronie ekranu i znalazłem tam mój Mongoose.

Następny ekran to ekran połączenia z czterema okrągłymi ikonami biegnącymi w dół środka strony. Trzy górne ikony szybko zmienią kolor na zielony, ale dolna zajmuje około 30 sekund.

Image

Następnie pojawi się pasek postępu, a MDARS odczyta konfigurację Twojego CX-90. Zajmuje to około minuty, a MDARS załaduje powyższą stronę, pokazując status wszystkich Twoich modułów. Możesz również wyczyścić DTC, klikając ikonę miotły w prawym górnym rogu. Aby zaktualizować, kliknij zakładkę "Toolbox" w lewym górnym rogu.

Image

Po kliknięciu "Toolbox" kliknij środkową lewą ikonę samochodu z kluczem na górze po lewej stronie.

Image

Następnie u góry zobaczysz "Aktualizacje oprogramowania". Kliknij to, a następnie wybierz "Uruchom".

Image

Następnie otrzymasz listę ECU (modułów), które MDARS może sprawdzić pod kątem aktualizacji. Kliknij jeden i zacznij. Po prostu przeszedłem listę od góry do dołu. Niestety, w przeciwieństwie do FDRS Forda, MDARS nie skanuje wszystkich modułów jednocześnie w poszukiwaniu aktualizacji. Zamiast tego musisz kliknąć każdy moduł, aby go sprawdzić.

Image

Po wybraniu modułu MDARS sprawdzi, czy jest dostępna aktualizacja. Jeśli tak, zobaczysz powyższy ekran po lewej stronie, a kliknięcie przycisku Dalej spowoduje pobranie plików aktualizacji i rozpoczęcie pracy. Jeśli MDARS poinformuje Cię, że aktualizacja nie jest dostępna - stwierdziłem, że tak jest w przypadku większości modułów - kliknięcie przycisku Dalej spowoduje powrót do menu Toolbox, gdzie ponownie klikniesz Aktualizacje oprogramowania i przejdziesz do następnego modułu.

Image

Jeśli aktualizacja ma zostać zainstalowana, MDARS szybko ją pobierze, a następnie pojawi się kilka ekranów z polami wyboru. Musisz zaznaczyć wszystkie pola na każdym ekranie, aby kliknąć przycisk Dalej, a następnie rozpocznie się aktualizacja.

Niektóre aktualizacje kończą się bez interwencji użytkownika. Inne mogą wymagać wyłączenia zapłonu w pewnym momencie lub zrobienia czegoś zwanego "Specjalnym zapłonem", w którym wyjmujesz kluczyk z samochodu, naciskasz raz przycisk Start/Stop, czekasz, aż zaświecą się światła na desce rozdzielczej (zignoruj komunikat "Brak klucza", który początkowo się pojawia), a następnie kilka sekund później ponownie naciskasz Start/Stop. Aktualizacje, które tego wymagały, zwykle zmuszały mnie do wykonania specjalnego zapłonu 4 razy z rzędu, aby zakończyć aktualizację.

Niektóre aktualizacje trwają godzinami (na szczęście tylko kilka), inne kilka minut. Zauważ, że pasek postępu wcale nie jest liniowy. Czasami porusza się tylko 3 lub 4 razy podczas aktualizacji, skacząc o 20% lub więcej za każdym razem. Nie martw się, jeśli nie porusza się przez 20 lub 30 minut w przypadku kilku aktualizacji. Cierpliwość jest tutaj kluczowa.

Ponadto moduł SAS, który kontroluje poduszki powietrzne, nie może zostać zaktualizowany. Pokaże aktualizację, ale wystąpi błąd. Biorąc pod uwagę to, co kontroluje, powinieneś go zostawić w spokoju.

Image


PDF z programowaniem Mazdy (opublikowany przez @AlfaMale poniżej) oferuje następujące kroki po programowaniu w celu potwierdzenia pomyślnego programowania:
  • Wybierz "Historia pojazdu" w sekcji "Zbierz informacje diagnostyczne", a następnie kliknij "Uruchom"
  • Potwierdź ponowne programowanie na ekranie i zapisz kopię ekranu jako zapis.
Powodzenia!
 
#66 ·
Post 2: A teraz aktualizacje! Przypomnienie - chociaż proces ten został zaprojektowany tak, aby był bezpieczny, działasz na własne ryzyko!
View attachment 2701
Na początek podłącz zasilacz. Zacisnąłem biegun dodatni na zacisku pod uchylną pokrywą, a biegun ujemny podłączyłem do czarnego kabla, który jest przymocowany do nadwozia. Nie podłączaj bieguna ujemnego do samego akumulatora! Możesz zobaczyć kilka iskier podczas podłączania bieguna ujemnego, to nic wielkiego.

View attachment 2702
Po podłączeniu zasilacza wejdź do kabiny z podłączonym laptopem i podłącz urządzenie VCI (znane również jako J2534 passthrough, VCM-II, jakkolwiek chcesz je nazwać) do portu OBD2 CX-90.

Teraz możesz dwukrotnie nacisnąć przycisk startu CX-90 bez naciskania pedału hamulca, aby przejść do trybu ACC. Czas uruchomić MDARS. Na ekranie logowania zaloguj się na DRUGIE konto, które utworzyłeś (nie konto mazdaserviceinfo.com). Kliknij zaloguj się, a przejdziesz do ekranu, na którym wykrywany jest adapter VCI. Niestety, nie zrobiłem zrzutu ekranu z pierwszego podłączenia urządzenia VCI, ale o ile pamiętam, wybrałem dolną z dwóch opcji po prawej stronie ekranu i znalazłem tam mój Mongoose.

Następny ekran to ekran połączenia z czterema okrągłymi ikonami biegnącymi w dół środka strony. Trzy górne ikony szybko zmienią kolor na zielony, ale dolna zajmuje około 30 sekund.

View attachment 2703
Następnie otrzymasz pasek postępu, a MDARS odczyta konfigurację Twojego CX-90. Zajmuje to około minuty, a MDARS załaduje powyższą stronę, pokazując status wszystkich Twoich modułów. Możesz również wyczyścić DTC, klikając ikonę miotły w prawym górnym rogu. Aby zaktualizować, kliknij zakładkę "Toolbox" w lewym górnym rogu.

View attachment 2704
Po kliknięciu "Toolbox" kliknij środkową lewą ikonę samochodu z kluczem na górze po lewej stronie.

View attachment 2705
Następnie u góry zobaczysz "Aktualizacje oprogramowania". Kliknij to, a następnie wybierz "Uruchom".

View attachment 2700
Następnie otrzymasz listę ECU (modułów), które MDARS może sprawdzić pod kątem aktualizacji. Kliknij jeden i zacznij. Po prostu przeszedłem listę od góry do dołu. Niestety, w przeciwieństwie do FDRS Forda, MDARS nie skanuje wszystkich modułów jednocześnie w poszukiwaniu aktualizacji. Zamiast tego musisz kliknąć każdy moduł, aby go sprawdzić.

View attachment 2706
Po wybraniu modułu MDARS sprawdzi, czy jest aktualizacja. Jeśli tak, otrzymasz powyższy ekran po lewej stronie, a kliknięcie Dalej spowoduje pobranie plików aktualizacji i rozpoczęcie pracy. Jeśli MDARS poinformuje Cię, że aktualizacja nie jest dostępna - co stwierdziłem w przypadku większości modułów - kliknięcie Dalej spowoduje powrót do menu Toolbox, gdzie ponownie klikniesz Aktualizacje oprogramowania i przejdziesz do następnego modułu.

View attachment 2707
Jeśli aktualizacja ma zostać zainstalowana, MDARS szybko ją pobierze, a następnie pojawi się kilka ekranów z polami wyboru. Musisz zaznaczyć wszystkie pola na każdym ekranie, aby kliknąć Dalej, a następnie rozpocznie się aktualizacja.

Niektóre aktualizacje kończą się bez interwencji użytkownika. Inne mogą wymagać wyłączenia zapłonu w pewnym momencie lub wykonania czegoś zwanego "Specjalnym zapłonem", w którym wyjmujesz kluczyk z samochodu, naciskasz raz przycisk Start/Stop, czekasz, aż zapalą się światła na desce rozdzielczej (zignoruj komunikat "Brak klucza", który początkowo się pojawia), a następnie kilka sekund później ponownie naciśnij Start/Stop. Aktualizacje, które tego wymagały, zwykle zmuszały mnie do czterokrotnego wykonania specjalnego zapłonu z rzędu, aby zakończyć aktualizację.

Niektóre aktualizacje trwają godzinami (na szczęście tylko kilka), inne kilka minut. Zauważ, że pasek postępu wcale nie jest liniowy. Czasami przesuwa się tylko 3 lub 4 razy podczas aktualizacji, skacząc o 20% lub więcej za każdym razem. Nie martw się, jeśli nie porusza się przez 20 lub 30 minut w przypadku kilku aktualizacji. Cierpliwość jest tutaj kluczem.

Ponadto moduł SAS, który kontroluje poduszki powietrzne, nie może zostać zaktualizowany. Wyświetli aktualizację, ale wystąpi błąd. Biorąc pod uwagę, co kontroluje, powinieneś go zostawić w spokoju.

View attachment 2708

Plik PDF z programowaniem Mazdy (opublikowany przez @AlfaMale poniżej) oferuje następujące kroki po programowaniu w celu potwierdzenia pomyślnego programowania:
  • Wybierz "Historia pojazdu" w sekcji "Zbieraj informacje diagnostyczne", a następnie kliknij "Uruchom"
  • Potwierdź ponowne programowanie na ekranie i zapisz kopię ekranu jako zapis.
Powodzenia!
Czy pliki instalacyjne MDARS zostaną do mnie wysłane po zakupie subskrypcji na stronie internetowej Mazda USA?
 
#3 ·
Fantastyczny przewodnik i rekomendacje produktów.

Czy są zauważalne różnice w samochodzie po aktualizacjach w tym momencie (marzec/kwiecień 2024)? Charakterystyka jazdy, zachowanie wskaźników informacji, responsywność interfejsu GUI ekranu dotykowego itp.?

Ze względu na moją szczególną sytuację mieszkaniową (budynek mieszkalny bez gniazd AC w garażu ani wspólnego Wi-Fi), musiałbym zaplanować każdy krok, aby w pełni wykorzystać 72-godzinną subskrypcję portalu. Będę ciekawy wyników innych osób, zanim sam się na to zdecyduję.
 
#4 ·
Fantastyczny przewodnik i rekomendacje produktów.

Czy są zauważalne różnice w samochodzie po aktualizacjach w tym momencie (marzec/kwiecień 2024)? Charakterystyka jazdy, zachowanie wskaźnika informacji, responsywność interfejsu GUI ekranu dotykowego itp.?

Ze względu na moją szczególną sytuację mieszkaniową (budynek mieszkalny bez gniazd AC w garażu lub wspólnego Wi-Fi), musiałbym zaplanować każdy krok, aby w pełni wykorzystać 72-godzinną subskrypcję portalu. Będę ciekawy, jakie będą wyniki innych osób, zanim sam podejmę decyzję.
Do tej pory krótka odpowiedź brzmi, że nie było żadnych ogromnych zauważalnych zmian, ale zachowanie pojazdu po zatrzymaniu wydaje się być poprawione - mniej wahania. Ekonomia paliwowa - przyznaję, że jest tu TAK wiele zmiennych - ale wydaje się, że wzrosła o kilka dziesiątych od czasu aktualizacji i bez zmian w mojej podróży do pracy.

Niedawno przeszedłem serwis w ramach akcji serwisowej dotyczącej elektrozaworu skrzyni biegów, który obejmuje aktualizację TCM. Zatem moje aktualizacje nie obejmowały TCM, ponieważ nie było dla niego żadnej dodatkowej aktualizacji. Ale była aktualizacja VCM, która jest jednym z głównych modułów w pojeździe i możliwe, że wpłynęło to na poprawę wahania, którą zauważyłem.

Jeśli chodzi o responsywność ekranu, wcześniej nie miałem żadnych problemów, ale moduły IC (są dwa, aktualizują się w tym samym czasie) zostały zaktualizowane. Zaktualizowano również czujniki ultradźwiękowe, co prawdopodobnie odnosi się do SSB na nich. To samo dotyczy lusterek bocznych (moduły DOOR_ESU). Była również aktualizacja systemu automatycznego poziomowania reflektorów, ale nie zauważyłem żadnej większej różnicy.

Podobnie jak lubię mieć aktualny komputer, iPhone i inne urządzenia, lubię wiedzieć, że najnowsze i najlepsze oprogramowanie jest w moim samochodzie. Dla wielu osób tak naprawdę nie ma to znaczenia. W przeciwieństwie do mojego Mach-E, gdzie Ford aktualizuje funkcje takie jak Bluecruise i dodaje obsługę ładowarek Tesla Superchargers, wydaje mi się mało prawdopodobne, aby Mazda dodawała jakieś godne uwagi nowe funkcje za pośrednictwem aktualizacji oprogramowania. Ale ponieważ CX-90 jest nowym pojazdem od podstaw, spodziewam się, że ulepszenia będą nadal wprowadzane do pojazdu za pośrednictwem aktualizacji. Nie wiem, czy zainwestowałbym 700 dolarów plus opłatę abonamentową MDARS w wysokości 50 dolarów, gdybym miał wykonywać tylko aktualizacje w moim CX 90. Dla mnie było to zbiegiem okoliczności, że już dokonałem wstępnej inwestycji w kompatybilny sprzęt.
 
#7 ·
Właśnie skończyłem aktualizować swój, tylko jedna aktualizacja Data produkcji 30.11.2023
Była dla (IC) zestawu wskaźników.

Miałem nadzieję na aktualizację oprogramowania dla problemu z podgrzewaniem, który powoduje uruchomienie tego kodu.

View attachment 2741
Świetna robota! Koniecznie podziel się swoimi doświadczeniami.
 
#10 ·
Pomyślałem, że podzielę się moimi ostatnimi doświadczeniami po zaktualizowaniu większości modułów w ciągu ostatnich kilku dni.

Data produkcji mojego samochodu to 23 maja i ponieważ w Kanadzie nie było żadnych „wezwań” SSP, dealerzy nie otrzymują od Mazdy zapłaty za czas w warsztacie na aktualizację czegokolwiek poza faktycznymi wezwaniami.

Poprosiłem mojego dealera o sprawdzenie kilku problemów, o których wiedziałem, że wymagają aktualizacji TSB, ale powiedziano mi tylko, że nie mogą niczego odtworzyć i wszystko działało zgodnie z oczekiwaniami.

Mam spore doświadczenie z Ford IDS i GM tech2, więc pomyślałem, że spróbuję MDARS.

Poza tym, że było bardzo wolne, a aktualizacje modułu drzwi powodowały zgłaszanie wszelkiego rodzaju awarii systemu (które zniknęły po zakończeniu), udało mi się zaktualizować prawie każdy moduł w ciągu 72 godzin. Myślę, że około 15-18 modułów miało aktualizacje, wiele z nich z wieloma od czasu mojej kompilacji, tj. przechodząc z wersji H na L.

Instrukcje Jeffa były świetne, a jedyne, co chciałbym powtórzyć, to upewnienie się, że wyłączyłeś wszystkie aktualizacje systemu Windows i upewniłeś się, że plan zasilania na każdym laptopie, którego używasz, jest ustawiony tak, aby nie przechodził w stan uśpienia, nawet gdy jest podłączony.

Moim urządzeniem przelotowym jest VCX Nano, więc nie jest to klon VCM2, ale wciąż budżetowe chińskie urządzenie. W przeszłości miałem wersję GM działającą idealnie z tech2 i nie miałem żadnych problemów z MDARS, ale YMMV.
 
#11 ·
Pomyślałem, że podzielę się moimi ostatnimi doświadczeniami po zaktualizowaniu większości modułów w ciągu ostatnich kilku dni.

Data produkcji mojego samochodu to 23 maja i ponieważ w Kanadzie nie było żadnych „akcji serwisowych” SSP, dealerzy nie otrzymują od Mazdy płatnego czasu pracy w warsztacie na aktualizację czegokolwiek poza faktycznymi akcjami serwisowymi.

Poprosiłem mojego dealera o sprawdzenie kilku problemów, o których wiedziałem, że wymagają aktualizacji TSB, ale powiedziano mi tylko, że nie mogą niczego odtworzyć i wszystko działało zgodnie z oczekiwaniami.

Mam spore doświadczenie z Ford IDS i GM tech2, więc pomyślałem, że spróbuję MDARS.

Poza tym, że było bardzo wolno, a aktualizacje modułu drzwi powodowały zgłaszanie wszelkiego rodzaju usterek systemu (które zniknęły po zakończeniu), udało mi się zaktualizować prawie każdy moduł w ciągu 72 godzin. Myślę, że około 15-18 modułów miało aktualizacje, wiele z nich od czasu mojej budowy, tj. przechodząc z wersji H na L.

Instrukcje Jeffa były świetne, a jedyne, co chciałbym powtórzyć, to upewnienie się, że wyłączyłeś wszystkie aktualizacje systemu Windows i upewniłeś się, że plan zasilania na każdym laptopie, którego używasz, jest ustawiony na nieusypianie, nawet po podłączeniu.

Moim urządzeniem przelotowym jest VCX Nano, więc nie jest to klon VCM2, ale wciąż budżetowe chińskie urządzenie. W przeszłości miałem wersję GM działającą idealnie z tech2 i nie miałem żadnych problemów z MDARS, ale YMMV.
Więc, który VCX Nano masz? I jakieś dziwne ustawienia, takie jak sterowniki zgłaszane jako trojany?
 
#27 ·
To tylko wersja Ford/Mazda (czerwona). Potrzebne były tylko sterowniki J2534 zainstalowane za pośrednictwem aplikacji VX Manager.

MDARS znalazł urządzenie jako zaliczone, ale początkowo wyświetlił obok niego czerwony X. Po ponownym uruchomieniu wszystko wydawało się w porządku. Żadnych problemów z AV wykrywającym cokolwiek, ale używam starego laptopa służbowego do takich rzeczy z nową instalacją Win 11.
Image


Więc tylko sterowniki Passthru?
 
#20 ·
Dziękuję za opublikowanie tych informacji. Mam Forda Explorera i rozważam CX90 jako jego zamiennik. Zastanawiałem się, czy Mongoose (FORD) zadziała! Podobnie jak mój Ford Explorer z 2020 roku, CX90 to zupełnie nowy model i z pewnością będzie miał nowe aktualizacje modułów w ciągu pierwszych 2-3 lat. Możliwość zrobienia tego samemu to ogromna oszczędność czasu.
 
#30 ·
Po zainstalowaniu wszystkich aktualizacji do różnych modułów. Jakie ulepszenia zauważyłeś? Które moduły mają najbardziej zauważalne różnice? Zastanawiam się teraz, czy powinienem zainwestować w złącze i wykonać te aktualizacje. Dzięki
Największe różnice dla mnie to zastosowanie aktualizacji TCU, zasadniczo wezwanie do wycofania SSPD w celu rozwiązania problemu z solenoidem skrzyni biegów (Mazda nie przeprowadziła tej kampanii w Kanadzie) oraz aktualizacje BCM/VCM w celu rozwiązania problemu z hamowaniem radarem tempomatu dla ciężarówek na sąsiednim pasie. Aktualizacja BCM zmieniła również czas, przez jaki należy przytrzymać przycisk bagażnika na pilocie, aby go otworzyć. Nie zauważyłem niczego innego.

Osobiście co roku sam robię „pośrednią” wymianę oleju i kilka podstawowych czynności konserwacyjnych, więc po prostu kupuję roczną subskrypcję 3-dniową, aby upewnić się, że wszystko jest aktualne.
 
#33 ·
TCU był jednym z szybszych. Może 20-30 minut na aktualizację, a następnie biuletyn serwisowy wspomniał o konieczności uruchomienia początkowego procesu uczenia się, więc też to zrobiłem. Myślę, że zajęło to około 15 minut, podczas których przełączał wszystkie biegi i ustalał punkty zmiany biegów itp.

Zachowanie przy niskich prędkościach było nieco lepsze, ale z pewnością nie jest to różnica dnia i nocy. Może placebo, ale myślę, że i-stop jest mniej zauważalny.

Mam również problem z hałasem przy zmianie biegu z 1 na 2, którego dealer wydaje się nie umieć naprawić, więc mam nadzieję, że przyszła aktualizacja pomoże w tym.
 
#34 ·
TCU był jednym z szybszych. Może 20-30 minut na aktualizację, a następnie biuletyn serwisowy wspomniał o konieczności uruchomienia początkowego procesu uczenia się, więc też to zrobiłem. Myślę, że zajęło to około 15 minut, kiedy przerzucał wszystkie biegi i ustalał punkty zmiany biegów itp.

Zachowanie przy niskich prędkościach było nieco lepsze, ale z pewnością nie jest to różnica dnia i nocy. Może placebo, ale myślę, że i-stop jest mniej zauważalny.

Mam również problem z hałasem przy zmianie biegu 1-2, którego dealer wydaje się nie wiedzieć, jak naprawić, więc mam nadzieję, że przyszła aktualizacja pomoże w tym.
Mój dealer wykonał już aktualizację TCU, kiedy użyłem MDARS, więc jestem ciekaw, czy oprogramowanie poprowadziło Cię przez proces konfiguracji.
 
#35 ·
Po aktualizacji nie pojawiła się prośba o uruchomienie procesu uczenia, ale prowadzi przez to, co się stanie. Radzi zaparkować na równym podłożu, zablokować koła i chyba mówiło, że zajmie to 15 minut. Zostawiasz w pozycji parkowania i robi swoje.

Temperatura skrzyni biegów musiała mieścić się w określonym zakresie i nie pozwoli na uruchomienie, jeśli tak nie jest. Myślę, że minimum to 50°C.
 
#36 ·
Jakie są przemyślenia stojące za czymś takim, bardzo podobnym do wszystkich innych modułów;
 
#37 ·
Jakie są przemyślenia za czymś takim, bardzo podobnym do wszystkich innych modułów;
Nie mogę wypowiadać się za Mazdę, ale faceci z Forda są bardzo przeciwni tym tanim interfejsom, mówiąc, że zablokowali moduły i że modułów nie można odzyskać. Osobiście nie czytałem tych opowieści, więc weź to FWIW, ale mimo że chciałem zaoszczędzić kilkaset dolców, po prostu nie było warto dla mnie ryzykować.
 
#40 ·
Kolejna runda udanych aktualizacji za pomocą VCX Nano. Samochód był w serwisie Mazdy w związku ze wszystkimi wezwaniami do serwisu i biuletynami technicznymi dotyczącymi ostrzeżeń reflektorów, a następnie skorzystałem z okazji, aby samemu zaktualizować wszystko inne.

Od ostatniego czasu, kiedy aktualizowałem wszystko 6 miesięcy temu, pojawiło się nowe oprogramowanie dla:


BCM (Body Control Module)
DASH ESU (Electrical Supply Unit)
DSC (Dynamic Stability Control) (spowoduje to wiele kodów błędów DTC dla ABS / problemów z komunikacją z innymi modułami po aktualizacji. Należy je wyczyścić, a następnie wyłączyć zapłon na 10 minut)
Przedni/tylny radar boczny
IC (Instrument Cluster)
LSB-AMP (Dźwięki ostrzegawcze dla pieszych)
MHB (Mild Hybrid Battery)
PAU (Park Assist Sensors)
PLG (Power Liftgate)

W porównaniu do poprzedniego razu aktualizacje były znacznie szybsze i wydają się nie „zacinać” ani czekać na określonych procentach. Udało mi się zaktualizować to wszystko w około 3 godziny.

Brak nowych aktualizacji PCM/TCM nowszych niż te zastosowane w kampanii SSPD3.
 
#41 ·
@Chris Czy mogę prosić o udostępnienie numerów wersji? Jeśli za późno, to w porządku. Po prostu dobre na przyszłość.

Aktualizacje radaru i czujników parkowania są kuszące... obie były dla mnie wadliwe od pierwszego dnia. Nadal nie ma możliwości zrobienia tego w moim apartamentowcu.

Z jakiegoś powodu mój dealer nie przeprowadza aktualizacji modułów, kiedy o to proszę. Myślę, że to różnica w podejściu do ryzyka.
 
#42 ·
@Chris Czy mogę prosić o podanie numerów wersji? Jeśli za późno, to w porządku. Po prostu dobre na przyszłość.

Aktualizacje radaru i czujników parkowania są kuszące... obydwa były wadliwe od pierwszego dnia dla mnie. Nadal nie ma możliwości zrobienia tego w moim budynku mieszkalnym

Z jakiegoś powodu mój dealer nie przeprowadza aktualizacji modułów, gdy o to proszę. Myślę, że to różnica w podejściu do ryzyka.
To dlatego, że dealer nie otrzymuje zapłaty za aktualizacje, chyba że aktualizacja rozwiązuje problem związany z wezwaniem do naprawy lub problem, którego doświadczasz.