Mazda CX‌-90 Forum banner
41 - 60 of 268 Posts
Byłbym zainteresowany, czy hybrydy typu PHEV, które mają ten problem, należą do jakiejś konkretnej serii numerów VIN lub dat produkcji, lub czy znajdują się w podobnych sytuacjach lub warunkach. Moja dostawa była pod koniec lipca i po trzech tygodniach nie było problemów. Ładuję tylko do 80%.
 
Mój numer VIN został zbudowany w czerwcu.

Zatem po 2. usterce mówią, że pompa ciepła musi zostać wymieniona. Zamawiam część teraz. Przynajmniej dali mi zupełnie nowego CX-90 (bez PHEV) jako samochód zastępczy.
 
Okej, dodajmy do listy. Kupiłem mojego CX90 w zeszłą środę, a w piątek zacząłem otrzymywać usterkę AWD, wyświetlacz się wyłącza, a następnie miałem głośny dźwięk wentylatora chłodzącego, który trwał całą noc i nigdy nie naładował mojego pojazdu. W momencie, gdy wyłączyłem ładowarkę i włączyłem ją ponownie, dźwięk znikał, a następnie ładowało się. Wszystko to działa sporadycznie. Jedzie do serwisu we wtorek, dam znać, co się stanie. Żona jest zdenerwowana, nie można jej winić, to 15. Mazda w rodzinie i jeździłem 3 CX9 od czasu ich debiutu w 2007 roku i nie mieliśmy żadnych problemów, kto by pomyślał. Być może trzeba będzie skorzystać z prawa o wadliwym produkcie i kupić Lexusa.
 
W końcu odzyskałem dziś samochód, kupiony 20.08, samochód odholowany do serwisu 21.08 z powodu wielu komunikatów ostrzegawczych, w tym "Wykryto wyciek w układzie hybrydowym". Wymienili podgrzewacz wody, aby rozwiązać problem. Oto praca, która została wykonana przy samochodzie. Zobaczymy, czy to w końcu rozwiązało problem.
 
Mam nadzieję, że to naprawi problem. Ponieważ samochód ma podgrzewacz wody, nie sądzę, żeby używał pompy ciepła. Cewki klimatyzacji pod deską rozdzielczą i rdzeń nagrzewnicy wyglądają tak samo w phev i 3.3l. Ktoś we Francji miał ten sam błąd w swoim CX-60. "Wyciek elektryczny" sprawdź cały wątek:
 
Miałbym taką nadzieję, jeśli to się powtórzy, pójdę drogą Lemon, żeby Mazda odkupiła.

Mam nadzieję, że to naprawi. Ponieważ samochód ma podgrzewacz wody, nie sądzę, żeby używał pompy ciepła. Cewki klimatyzacji i rdzeń nagrzewnicy pod deską rozdzielczą wyglądają tak samo w phev i 3.3l. Ktoś we Francji miał ten sam błąd w swoim CX-60. "Wyciek elektryczny" sprawdź cały wątek:

 
AKTUALIZACJA mojego samochodu, który miał ten błąd, ale jechał dobrze: odebrałem samochód od dealera pięć dni później. Wszystkie diagnozy nl. Zresetowano alert i nie udało się go odtworzyć podczas dodatkowych testów. Więc może usterka czujnika/oprogramowania? Samochód nadal jeździ dobrze, teraz, gdy go mam
Miałem ten sam błąd zeszłej nocy i nie miałem żadnych problemów z jazdą. Kilka razy włączyłem i wyłączyłem go w drodze do domu, mając nadzieję, że błąd zniknie, ale tak się nie stało. Muszę iść do pracy jutro. Wziąłem samochód w leasing 10 dni temu i mam na nim mniej niż 200 mil. Jestem tak zdenerwowany, czytając, że to nie jest niczym niezwykłym.
Muszę iść do pracy jutro i mam nadzieję, że zadziała, ale rano zadzwonię do dealera. Mam nadzieję, że zniknie jak u ciebie i zniknie na dobre. Rozumiem teraz, dlaczego mieli 7500 gotówki za leasing. Powinienem był posłuchać swojego instynktu i wybrać Hyundaia.
 
Po prostu dodaję swoje doświadczenie do puli. W czerwcu wziąłem w leasing CX-90 PHEV. Około miesiąc później, przy ~2400 milach, miał awarię systemu hybrydowego. Próbowałem go uruchomić i wyrzucił całą serię błędów, począwszy od "Awaria przycisku start", "Awaria systemu ładowania", wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej migotały i migały, pedał hamulca "pompował" do mnie, jakby system ABS aktywował się bez powodu. Po kilku minutach wszystko po prostu umarło. Brak świateł, brak przycisków, brak zamków drzwi itp. Całkowicie zablokowany.

Na szczęście to wszystko wydarzyło się na moim podjeździe. Jak wszyscy inni tutaj, albo tak się wydaje, kupiliśmy ten samochód, ponieważ mamy dzieci i noworodka do wożenia po mieście i potrzebowaliśmy 3 rzędu siedzeń.

Podobnie jak inni doświadczyli, mieliśmy problemy z serwisem holowniczym Mazdy, który za pierwszym razem nie wysłał odpowiedniego pojazdu holowniczego i nie był w stanie włączyć neutralnego biegu w skrzyni biegów, gdy wszystko jest martwe.

Dealer przeprowadził diagnostykę i stwierdził, że problem został spowodowany wadliwym akumulatorem 12 V, który wymienili. To było około 1100 mil temu i od tego czasu działa dobrze, ale wczoraj otrzymałem komunikat "Tryb niskiego poziomu baterii - Uruchom silnik, aby naładować akumulator 12 V" (lub coś w tym stylu, nie zdążyłem zrobić zdjęcia). To ostrzeżenie w połączeniu z poprzednim problemem sprawia, że ​​dziś jestem dość paranoiczny.

Rozmawiałem z dealerem i próbują mi powiedzieć, że jest to normalne ostrzeżenie, które od czasu do czasu pojawia się w tym pojeździe, ale ich wyjaśnienia nie były spójne. Początkowo powiedzieli mi, że nie ma alternatora i że akumulator 12 V jest ładowany z systemu wysokiego napięcia, ale teraz, gdy otrzymuję ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora, mówią mi, że muszę częściej uruchamiać silnik benzynowy, aby upewnić się, że akumulator 12 V pozostaje naładowany.

W tym momencie nie wierzę w nic, co pochodzi od Mazdy lub dealera w sprawie tego problemu i po prostu czekam, aż się powtórzy. Osobiście uważam, że problem JEST związany z akumulatorem 12 V, a wiele modułów w tym pojeździe robi dziwne rzeczy, gdy akumulator 12 V jest całkowicie rozładowany. Po prostu myślę, że istnieje inna przyczyna, która albo rozładowuje akumulatory 12 V, albo po prostu nie ładuje ich odpowiednio.
 
Ostrzeżenie o niskim napięciu akumulatora 12 V jest spowodowane nagromadzeniem się ponad 30 minut poboru prądu przez otwarte drzwi, tylną klapę, oświetlenie wnętrza lub działanie w trybie akcesoriów podczas odtwarzania radia lub zabawy w menu itp. podczas postoju samochodu. Niekoniecznie oznacza to, że nastąpił duży spadek napięcia akumulatora. (Pierwszy raz dla mnie, kiedy spędzałem czas z menu w trybie akcesoriów, bateria miała 12,3 V w porównaniu do ok. 12,6 V normalnie). Zawsze włączam tryb uśpienia w samochodzie (blokada drzwi po odejściu), aby zapobiec jakiejkolwiek innej możliwości pasożytniczego poboru prądu. Silnik elektryczny ładuje akumulator 12 V, więc pomyślałbym, że nawet jazda w trybie EV by to zrobiła.
 
Ostrzeżenie o niskim napięciu akumulatora 12 V jest spowodowane nagromadzeniem się ponad 30 minut poboru prądu przez otwarte drzwi, tylną klapę, światła wewnętrzne lub działanie w trybie akcesoriów, odtwarzanie radia lub grzebanie w menu itp. podczas parkowania samochodu. Niekoniecznie oznacza to, że nastąpił duży spadek napięcia akumulatora. (Pierwszy raz dla mnie, kiedy spędzałem czas z menu w trybie akcesoriów, bateria miała 12,3 V w porównaniu do ok. 12,6 V normalnie). Zawsze włączam tryb uśpienia samochodu (blokada drzwi po odejściu), aby zapobiec jakiejkolwiek innej szansie na pasożytniczy pobór prądu. Silnik elektryczny ładuje akumulator 12 V, więc pomyślałbym, że nawet jazda w trybie EV by to zrobiła.
Kiedy otrzymałem ostrzeżenie o niskim napięciu 12 V, byłem zaparkowany przez mniej niż 10 minut po przejechaniu około 15 minut w trybie EV. Akumulator wysokiego napięcia był w tym czasie nadal naładowany w około 80%. Po prostu wydaje mi się to nie w porządku. To system hybrydowy - jeśli musi uruchomić silnik, aby naładować akumulator, dlaczego ostrzega MNIE, zamiast po prostu uruchomić silnik w razie potrzeby?
 
41 - 60 of 268 Posts